Könyvajánló

Könyvajánló: Noah Goldstein, Steve Martin, Robert Cialdini: Igen!

A jó hosszú alcím ellensúlyozza a rövid címet. Bár nem értem, hogy egy ilyen kis könyv megírásához miért kell három szerző, de azért jól össze lett rakva. Tulajdonképpen Robert Cialdini Hatás című könyvének egy summája, szóval, ha nem akarsz ebben a témában több száz oldalt olvasni, akkor ezt a könyvet érdemes beszerezned. A könyvben meggyőzési stratégiákat találsz, melyeket az élet minden területén tudsz alkalmazni.

 

 

„Ez a könyv betekintést nyújt a hatásgyakorlás izgalmas világába, és ez még csak a kezdet.”

 

Tartalmi összefoglaló:

Első fontos gondolat, hogy a nagylelkűség kifizetődő, mégpedig azért, mert érvénybe lép a kölcsönösség törvénye. Vagyis, ha adsz valamit, akkor a másik fél úgy érzi, hogy tartozik neked. Ha el szeretnénk érni valakinél valamit, akkor először azt gondoljuk át, miben tudnánk mi a hasznára lenni! Ha úgy érezzük, hogy kihasználnak minket, akkor ne szerénykedjünk és mondjuk azt, hogy „nincs mit”, hanem merjünk kérni cserébe valamit!

 

Második fontos gondolat, hogy versengés helyett együttműködésben gondolkodjunk. Például szövetségessé tehetünk valakit azzal, hogy tanácsot kérünk tőle. Együttműködni másokkal sokkal könnyebb, mint egymás ellen dolgozni, és messzebbre juttathat minket.

 

Harmadik gondolat: ne ragadjanak el az érzelmeink! Ha úgy érzed, fokozott érzelmi állapotban vagy, akkor tarts szünetet! Emellett ügyelned kell a másik fél lelkiállapotára is!

 

Negyedik gondolat: ha sikerül bizalmat keltened, nagyobb hatást tudsz gyakorolni. Bizalmat nyerhetsz azzal, ha szakértője vagy a területednek. De hitelesebbnek tűnsz, ha nem akarsz tökéletesnek látszani. Nyugodtan bevallhatod a kisebb hibáidat vagy rossz szokásaidat, de nem mindet!

Bizalmat nyerhetsz azzal is, ha megtalálod a közös pontokat, ugyanis a hasonlóság szimpátiát kelt. Az emberek hajlamosak a hozzájuk hasonlókat követni. Továbbá a reális dicséret (nem hízelgés) is segíthet. Beszélgetés közben említsük meg a partner egy jó tulajdonságát, illessük pozitív címkékkel az embereket!

 

Ötödik gondolat: merj kérni! Kérni nem szégyen. Mindig indokoljuk meg a kéréseinket, hogy a másik fél megértse, hogy mit miért akarunk, így könnyebben teljesülnek. Egyébként is mindig világos, jól körülhatárolható célokat fogalmazzunk meg magunknak és másoknak is!

 

Hogyan győzhetünk meg másokat? További gondolatok…Az embereket nem a tényekkel és statisztikákkal lehet meggyőzni, hanem történetekkel, személyes sztorikkal. Ha meg akarunk győzni valakit valamiről, akkor arról beszéljünk, hogy mit veszíthet, ha nem teszi meg. A nyereségek és a veszteségek nem egyenlő súllyal számítanak. Sokkal érzékenyebbek vagyunk a veszteségekre.

Indítsunk merészen, majd kössünk kompromisszumot! Minden jó, ha a vége jó, mindig a jó hírt hagyjuk a végére!

 

Ha kommunikáció vagy marketingpszichológia területén fejlődni szeretnél, akkor érdemes elolvasnod ezt a könyvet! És ezt is: Robert B. Cialdini: Hatás.

Érdekel a véleményed, kérlek oszd meg velünk!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

%d bloggers like this: