Energia- és időbeosztás

Tanulj meg jól fókuszálni!

Ez David Allen GTD* módszerének egyik alappillére, melynek segítségével meghatározhatod életed perspektíváját. Segítségével könnyebben megtalálod a fókuszt, és így a mindennapi tervezés is egyszerűbbé válik.
* GTD: Getting Things Done, vagyis Végezz el mindent! – időgazdálkodási módszer.

Lássuk, hogyan kell használni:

1. A legfelső szinten a KÜLDETÉSED van, egy átfogó életcél, ennek irányába tart minden, amit ha elérsz, akkor beteljesedést érzel.

2. Eggyel lejjebb a JÖVŐKÉP, ami annak vizualizálása, hogy milyen szeretnél lenni a jövőben. Itt látod a szemed előtt például a kertes házat, az 5 kutyát és a 20 gyereket, akiket elképzeltél magadnak.

3. A harmadik szint a CÉLOK TÉRKÉPE, ami elvezet téged a két felsőbb szintre. Itt azokat a dolgokat kell felsorakoztatni, melyeket meg kell tenned, hogy előrébb juss, azt is jegyezd fel, hogy mikorra tervezed ezeket megvalósítani. Tehát mit és mikorra!

4. A FELELŐSSÉGI KÖRÖK szintjén kell felsorolnod azokat a kulcsfontosságú területeket, melyekért felelős vagy. Munka, család stb. Ezek elég képlékenyek, az idő múlásával természetesen változhatnak.

5-6. Az ötödik és hatodik szinten a PROJEKTEK és TEENDŐK vannak, ez tulajdonképpen a frontvonal, ahol a következő lépéseket és a cselekvési tervet kell leírogatni a rövid távon elérni kívánt eredmények érdekében.

Szóval, elő az A4-es papírral, rajzold fel, és töltsd ki a piramist!

Érdekel a véleményed, kérlek oszd meg velünk!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük