Önismeret

Hogyan javíthatsz az életminőségeden?

Először is érdemes tisztázni azt, hogy mit értünk életminőség alatt.

Leginkább az anyagi javak és a kényelem jut eszünkbe, ha meghalljuk ezt a szót, viszont sokkal összetettebb a dolog. Az életminőség az egyén személyes örömét és elégedettségét jelenti az életével.

Ha azt kérdezik tőled egy kérdőívben, hogy elégedett vagy-e az életeddel, akkor az életminőségedre kérdeznek rá, vagyis, hogy jól érzed-e magad a bőrödben?

 

Az életminőség összetevői:

Az életünknek vannak különböző területei, melyek fejlesztésével javíthatunk az életminőségünkön. Ha egy-egy területet kiemelünk, az jó, de érdemes ezeket párhuzamosan fejleszteni, hogy egyensúlyban maradjon az életünk.

 

Fizikai egészség

A fizikai egészség magában foglalja a rendszeres testmozgást, a minőségi alvást és a minőségi táplálkozást. Minőségi táplálkozáson nem azt értem, hogy minden nap 5 csillagos étteremben kell enned, hanem azt, hogy tápanyagban gazdag élelmiszerekkel támogasd a tested, és kerüld a gyorsan felszívódó tartósítószerekkel dúsított üres kalóriabombákat.

Fontos, hogy beállítsd a szervezetednek megfelelő egészséges étrendet, mert így csökkentheted a betegségek esélyét és növelheted az energiaszintedet is, ami az életminőséged ugrásszerű javulásához vezet.

Azt is meg kell említeni, hogy a testképed kialakítása is leginkább ezen a két tényezőn múlik: mozgás és táplálkozás. Ha nincsen egészséges testképed, vagyis nem vagy elégedett azzal, amit a tükörben látsz, akkor az életminőséged sem lesz kimagasló.

 

Mentális egészség

Kéz a kézben jár a fizikai egészséggel. Mentális egészség tekintetében a legfontosabb, hogy találjunk magunknak olyan módszert vagy módszereket, melyekkel képesek leszünk a stresszes helyzeteket, időszakokat kezelni.

Mindig szánjunk időt magunkra, és igyekezzünk arányaiban több olyan dolgot csinálni, amit szeretünk, és kevesebb olyat, amit csak muszájból teszünk.

Legyél tisztában azzal, hogy mi képes feltölteni, ha lelkileg kimerültél (család, barátok, szabadidős tevékenység stb.)

 

Szociális kapcsolatok

Kapcsolataink terén a legfontosabb a minőség és nem a mennyiség. Nem az a cél, hogy sok barátod legyen, hanem hogy valóban olyan személyek vegyenek körül, akik megértenek.

Nem kell ragaszkodnod mérgező kapcsolatokhoz csupán jóindulatból. Egy minőségi kapcsolat ismérve a kölcsönösség és a jó érzés. (Direkt nem mondom, hogy szeretet, mert vannak olyan kapcsolatok is, melyek másra épülnek, például kollégákkal.)

 

Munka és anyagiak

Ha olyan munkát végzel, amivel nem vagy elégedett, sosem lesz jó az életminőséged, hiába fizetnek sokat. Ha olyan munkát végzel, amit szeretsz, de nem fizetnek érte eleget, szintén bajban vagy, mert az anyagi biztonság szintén fontos eleme a jó életminőségnek. Minden emberben megvan az az érzés, hogy hasznos és megbecsült szeretne lenni.

Világos, hogy amivel az ébrenléted nagy részét töltöd, az meghatározza az életminőségedet is. Találj örömet és megbecsülést a munkádban, vagy keress másikat, ha jobban akarod érezni magad a bőrödben. Az életminőséged te alakítod.

 

Környezet

A saját környezeted testreszabása, kialakítása is sokat dobhat az életminőségeden. Ez nem jelenti azt, hogy kacsalábon forgó palotára van szükséged. Egy szobácskát is ki tudsz úgy pofozni, hogy jól érezd magad benne.

Legyen meg mindennek a helye és igyekezz rendet tartani, így a közérzeted is jobb lesz. Az otthonod, a munkahelyed, az autód bizonyos mértékig testreszabható. Alakítsd őket olyanná, hogy jól érezd magad ott, ahol sokat kell tartózkodnod.

 

Ezek a példák segíthetnek javítani az elégedettségi szinteden, de mindenkinek fel kell mérnie a saját igényeit és megtalálni azokat a pontokat, ahol javítani kell. Az életminőség javítása egy folyamat, amelyhez idő és türelem szükséges.

A változásokat fokozatosan érdemes bevezetni, és ne felejtsd el, hogy az életminőség javítása nem csak a kényelem fokozásáról szól, hanem mélyebb érzelmi, mentális, lelki megelégedésről.

Érdekel a véleményed, kérlek oszd meg velünk!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

%d bloggers like this: